top of page
Zoeken
  • veerle752

Business Etiquette workshop

Etiquette is niet ouderwets, verleden tijd of iets statisch…omgangsvormen evolueren mee met de ontwikkelingen van de maatschappij. Het basisprincipe is respect en behandel een ander zoals jezelf zou behandeld willen worden.

Als je de etiquetteregels meester bent, geeft dit veel meer zelfvertrouwen en zal je ondervinden dat jouw positieve houding je ook meer zakelijk succes zal genereren. Het zit hem in kleine details, weetjes en anticiperen op je gesprekspartner tijdens de ontmoeting.


Politeness and consideration for others is like investing pennies and getting dollars back.

De managementassistenten spelen een essentiële rol. Zij zijn vaak het eerste contact met zakenrelaties en de eerste indruk die zij achterlaten, bepaalt de toon en de sfeer van wat volgt. Er zijn immens veel interessante onderwerpen waar u iets uit kan leren. Een greep uit een reeks etiquetteregels:

  • Een zakenrelatie ontvangen:

o Onthaal

o Aan welke kant loopt u?

o Trappen en liftetiquette

o Installeren van de persoon

o Een strak schema

o Your last impression

  • Meet & greet tijdens recepties

  • Non-verbale communicatie: Lichaamshouding en gedrag

  • Taalgebruik

  • Denk bewust na over uw Kledingstijl : hoe val je op de juiste manier op?

  • Ladies first?

  • Een zakenlunch reserveren

  • Goede tafelmanieren

  • Tafelspeech

  • Telefoon en GSM etiquette

  • Een buitenlandse gast

Goede manieren geven ondersteuning aan je deskundigheid en geven een hoffelijke, charmante en vriendelijke indruk. Ze kunnen de doorslag geven in de keuze of een klant/businesspartner uw bedrijf iets gunt en maken dus het Imago van een bedrijf compleet. Tenslotte doen ze geen afbreuk aan uw persoonlijkheid, zijn ze niet kunstmatig maar tonen ze net je meerwaarde op menselijk en sociaal vlak.


Om bedrijven qua Imago naar een hoger niveau te tillen, bied ik workshops omtrent deze etiquetteregels aan. Deze kom ik graag in uw bedrijf voorstellen aan alle medewerkers die in contact komen met klanten en leveranciers.

Zijn er enkele regels in de hierboven genoemde lijst waarvan u uw medewerkers extra attent wil maken? Wilt u uw bedrijfsimago een boost geven en de ervaring van uw bezoekers opwaarderen dankzij welgemanierde Business Etiquetteregels? Contacteer me dan gerust voor meer info over de workshop of voor een workshop op maat.

103 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page