top of page
Zoeken
  • veerle752

Zichtbaarheid

Bijgewerkt op: 9 mrt. 2021

Ik kreeg een aankondigingsmailtje van het netwerk WomensDistrict dat ze met het netwerk van Generation WOW graag willen samensmelten omdat ze dezelfde doelen en doelgroep hebben, namelijk: Vrouwelijke entrepreneurs samenbrengen omdat we “anders“ netwerken.


Tot mijn verbazing zag ik op een foto in de tekst mezelf helemaal vooraan prijken…

volledig in the picture! Ik was nochtans nog maar 1 keer naar zo een meeting geweest en dat was 1 jaar geleden…

Kijk eens nauwer naar de foto. Wat zie je? Ik val op in de grijze massa.

Ik heb bewust paars gedragen omdat deze kleur staat voor geloofwaardigheid en autoriteit in mijn vak benadrukt. Ook heb ik zorg besteed aan mijn styling zodat ik mezelf op een authentieke manier zichtbaar kan maken .

De overige dames op de foto zijn stuk voor stuk krachtige vrouwen en top professionals, maar ze komen naar een netwerk in kleurloze kleding, waardoor ze zichzelf op de achtergrond houden. Letterlijk en figuurlijk.





Ik ben een Imago Expert en maak mensen zichtbaar.


Zichtbaarheid dekt een hele lading van noden die je als entrepreneur, als mens wenst. Jezelf zichtbaar maken impliceert dat:


  • Je niet in het decor verdwijnt

  • Je aandacht krijgt

  • Je op de voorgrond bent, je waargenomen wordt

  • Je andere entrepreneurs aantrekt, men vermijdt je niet tijdens een event

  • Je zelfvertrouwen uitstraalt

  • Je naar waarde geschat wordt

  • Je au serieux genomen wordt

  • Men rekening houdt met jou

  • Men je mening wilt weten

  • Je gezien en gehoord wordt

  • Jezelf de eer kan opstrijken voor een geleverde prestatie

  • Je letterlijk en figuurlijk durft in de schijnwerpers te staan als jezelf


Nu we massaal online gaan en ons ook zichtbaar moeten opstellen, is het tijd om aan je personal branding meer aandacht te besteden. Personal branding is niet je omtoveren tot een personage of een rol spelen om aan de verwachtingen te voldoen. Het is laten zien wie je “echt” bent. Dan trek je ook de juiste klanten of samenwerkingen aan.


Veel vrouwen, maar ook mannen stellen zichzelf bescheiden op. Natuurlijk is dit een mooie deugd, maar je moet jezelf niet wegcijferen. Het is niet dat je opeens in de vuurlinie moet staan, maar pak wel je ruimte in.


Ik zet drie formules in die jou zichtbaar kunnen maken.


  • Kleuren kunnen gelinkt worden aan jouw talenten en drijfveren en als je die kleuren aantrekt die passen bij jou, dan heb je een non-verbale taal die het zoveel makkelijker maakt om te communiceren. Je geeft instant de juiste boodschap weer.

  • Maak ook werk van je styling en zoek jezelf een signatuur. Wat maakt jou nu zo uniek en hoe kunnen mensen jou opnieuw herkennen als ze je een volgende maal ontmoeten. Voor mij betekent dat dat ik kleur, opvallende snits en oorbellen steevast in mijn outfit heb.

  • Er is nog een derde puntje waar je aan kan werken en dat is een zekere savoir-vivre ontwikkelen. M.a.w. kleine attenties en gebaren steevast gebruiken om herinnerd te worden. Attent zijn laat een positieve emotionele beleving achter bij jouw gesprekspartners.

We verlangen allemaal naar verbinding en kijken reikhalzend uit naar de eerst mogelijke netwerkevents. Maak gebruik van de komende tijd en neem eens je voorkomen onder de loep.


Klopt jouw uitstraling met wie je bent? Heb je de juiste visuele impact?


Geïnteresseerd? Vraag een vrijblijvend gesprek aan en kom meer te weten over mijn aanpak.


kleur@veerleraemdonck.be

58 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page